CD

Liverecension: At The Gates – Sweden Rock Festival 2019-06-07

Göteborgsmetalens pionjärer är ett minst sagt stadigt liveband. På scenen övergår deras studioinspelningar till att bli ännu mera aggressivare, råare och skitigare. Något de absolut bevisade under bland annat framförandet av klassiska ”Suicide Nation” och den en aning modernare ”Death And The Labyrinth”.

Nytt material varvas med gammalt och publiken är hela tiden med på noterna med ett kollektivt headbangande och moshande – bland dem längst fram i publiken. Tomas Lindberg är en mycket kompetent frontman, både när det gäller sånginsats och kontakt med publiken. At The Gates har alltid imponerat på mig varje gång de har klivit upp på en scen framför mig – och denna fredagskväll på Sweden Stage var absolut inget undantag.

Att publiken såg belåtna ut efter spelningen bör Tomas Lindberg och hans kollegor se som ett bevis på att At The Gates är ett band som klarar sig alldeles utmärkt utan pyroteknik och massa rekvisita.



At The Gates är ett band som absolut ska upplevas live då deras material spelar i en division högre när det framförs live i jämförelse med det inspelade studiomaterialet.

Vilka: At The Gates
Var: Sweden Stage
Betyg: 4/5
Bäst: Suicide Nation

Relaterade artiklar

Ron Dahlgren

Ron Dahlgren

CHEFREDAKTÖR

Nina Dahlgren

ANNONSANSVARIG

Mange Byström

WEBB/SOCIALA MEDIER

Tipsa oss om nyheter

Rocknytt Logga 2019

Följ oss på Facebook!

Rocknytt Topp 20 Pirate Rock

GÅ TILL OMRÖSTNINGEN