SISTER SIN – Liverecension från Skogsröjet, 2013-07-27

sistersin-skogsröjet-jannemattsson
Datum: 2013-07-27
Scen: Tube Skogsröjet
Längd: 40 minuter
Bäst: Fight Song
Sämst: Att Witchcraft verkar vara ett par rediga strulputtar!

Då strulputtarna WITCHCRAFT fortsätter att bränna sina broar genom ett sällsynt dåligt beteende likvärdigt med Glen Benton och hans DEICIDE, känns det kul att veta att Sveriges hårdast jobbande band SISTER SIN i alla fall alltid ställer upp och räddar skivan. Visst hade det varit roligare med ett band som inte spelade dagen innan, men som besökare får man vara glad att det i alla fall inte var BADMOUTH som ställde sig på scenen.

Huruvida lördagens SISTER SIN-spelning var bättre än gårdagens vet jag inte. De flesta jag pratade med efteråt hävdade det med en stark övertygelse. Då jag vid det här laget fortfarande inte är något större fan av den fenomenala Liv Jagrell (sång) med manskap och ändå forstätter att se gig efter gig med dem är det bara att konstatera att de verkligen lyckats som liveband. Än så länge har de aldrig inför mina ögon gjort en dålig spelning!

Vad som tog lite udd av den här spelningen var dock solen som verkligen gjorde sitt bästa för att skingra det ruffiga, skitiga och kolsvarta gatuhörnet bandet till vardags slåss i och ville ersätta det med sol-och-bad-på-stranden-känsla istället. Kanske inte helt klädsamt för bandets musik och stundvis såg Liv farligt nära ut att svimma av solsting. Hur Dave kunde sitta bakom trummorna med en mössa på sig är mer än vad min hjärna klarar av att tänka på.

På sedvanlig manér var det elaka signumet ‘Fight Song’ som visade var skåpet skulle stå, även om det ruckades lite från marken när Jamie från SISTER i slutet av konserten kom in och för ett kort ögonblick briljerade i MOTÖRHEAD-covern ‘Rock ‘N’ Roll’.

Nästa månad spelar Sister Sin i Sandviken. Även om jag som sagt var inte är ett fan kommer jag givetvis att vara där.