SKITARG – Liverecension från Bråvalla Festival, 2013-06-28

Skitarg9 480

Band: Skitarg
Scen: Red Stage, Bråvalla Festival
Datum: 2013-06-28
Betyg: 3/10

“Höhö, de ser fan ut som idioter! Det är ju jävligt kul i alla fall!”, sa min assistent när vi kollade på Skitarg. Jag vet inte om jag tyckte att det var så roligt dock. Inte heller tycker jag att det är skitkul med texter om att det droppar ur anus heller. Visst kan jag tycka att en del könsrock besitter en slags dum charm, men det här var bara värdelöst. Även framförandet kändes amatörmässigt och taffligt. Med andra ord var det här dåligt framförd dålig hårdrock med dåliga texter.

Dock måste jag säga att många i publiken verkade vara tämligen exalterade över Skitargs framträdande, men det måste väl ändå bara ses som ytterligare ett bevis på att folk i allmänhet är idioter. Tur att åtminstone jag då är vettig nog att kunna vara the voice of reason här och förklara för er att det här är musikalisk avföring. Att folk faktiskt spenderar tid på att lyssna på Skitarg gör mig ärligt talat lite ledsen då jag vet hur extremt många grymma demoband (och andra band) det finns i det här landet, som hade förtjänat att lyssnas på och få den rättmätiga uppskattning de förtjänar men tyvärr kanske aldrig kommer att få så extremt mycket mer än det här avskrädet.Skitarg3 200

Skulle jag betygsätta Skitargs insatt enbart hade det här solklart blivit en etta, men helhetsbilden av konserten räddas dock upp en smula av att det bitvis är ganska god stämning i lokalen på grund av den klicken av fans som av någon outgrundlig anledning tycks avguda bandet. Jag ska dock tillägga att en hel del människor lämnade platsen under spelningens gång, så uppenbarligen var jag inte den enda som tyckte att det här sög. Jag hade gärna lämnat jag också, men för er skull, kära läsare, uthärdade jag till slutet för att kunna leverera en så rättvis bedömning som möjligt och resultatet blev att jag helt sonika kan konstatera att det här var det sämsta jag har sett på en scen sedan jag såg HolyHell på Getaway ifjol.