crashdiet-band-2012-press-03

CRASHDÏET ger svar, svart på vitt

crashdiet-band-2012-press-03

När CRASHDIETs grundare och frontman DAVE LEPPARD hittades död i sin lägenhet 2006, gick de övriga medlemmarna ut med att bandet inte längre hade någon framtid. Men det dröjde endast ett halvår efter att de kastat in handduken då de gick ut med att en fortsättning var ett faktum.

Med tre plattor i bagaget och en fjärde som i skrivande stund ligger rykande färsk på skivdiskarna har bandet hunnit med att byta frontman även en andra gång då SIMON CRUZ 2007 blev bandets tredje vokalist efter att H. OLLIVER TWISTED sagt tack och adjö.
Med sitt fjärde alster ”Savage Playground” blir det första gången som sättningen är intakt gentemot föregående platta.



Rocknytts Sven Mörén träffade MARTIN SWEET och SIMON CRUZ på en pub på södermalm i Stockholm för att givetvis prata om den nya plattan, men även om deras relation till droger och om hur deras hårt satta prövotid som band har förändrat deras sätt att se och agera på saker och ting.
 

Det som slår mig först när vi går in på den nya plattan är att det krävdes några genomgångar innan helheten satt på plats då den innehåller ett vidare sound med allt från garage, stoner, lite sjuttiotal och givetvis glamrock ala åttiotal. Vad var visionen när ni  tog det första spadtaget när det gäller det nya alstret?

Martin: Att det inte skulle låta för polerat. När vi spelade in plattan så lovade vi varandra att vi inte skulle fuska en massa i datorn och snygga upp trumljudet med en massa soundreplaces som band använder sig utav för att göra en bra platta. Vi gick in i studion för att sätta låtarna live på typ två tagningar och inte gå in för att fixa till varenda ton och dylika saker. Då blir det automatiskt ett tuffare sound som låter mer live än studio.

Med andra ord så var det en ganska snabb inspelningsprocess?

Martin: Vi spelade in hela plattan på tre veckor.

Simon: Det blev faktiskt mindre än tre veckor. Arton dagar om vi ska vara petiga.

Men sedan tillkom mix och annat detaljjobb?

Martin: Stämmer bra det.

Och nu ska ni blicka ut över den andra sidan Atlanten och därav det lite vidare sound som den nya plattan inhyser eller?

Martin: Nja. Det var inte riktigt så tankegångarna gick, utan det var mer att vi ville testa nya vägar när det gäller att skriva musik.

Simon: Vi kom hem från turnén efter jul (2011) och började ganska omgående att arbeta på nytt material. När vi skrev så petade vi inte så mycket utan vi anammade det som kom ur oss utan att sätta etikett på det hela. Man kan väl säga att vi skrev låtarna efter inspiration och erfarenheter från turnéerna.

Martin: Vi har mer testat oss fram och vågar oss på att utforska nya vyer om vad man kan göra. Det är oerhört kul att medvetet utveckla sig som låtskrivare och testa på nya influenser och sådant. Erik har varit med lite mer på den nya plattan än vad han har varit på de tidigare alstren då han har bidragit med ett visst melodispråk. Men jag tror att det mesta handlar om att vi har utvecklats tillsammans som band. Det tar ändå ett tag att bli sammansvetsade då Simon var ny på den förra plattan. Vi försöker mer vara som ett enhetligt band och arbeta efter dessa premisser. Därmed har vi vågat utvidga vyerna mer än vad vi känt oss kapabla till tidigare, vilket jag personligen tycker känns oerhört kul. Det är bara att hopas att fansen kommer att gilla det vi har åstadkommit på den nya plattan.

Rent generellt tycker jag att den nya plattan rymmer en mörkare ton i förhållande till de föregående. Är detta någonting ni håller med om?

Martin: Det får jag nog säga att jag gör. Man kan väl säga att den speglar vår frustration som vi har gentemot den här helvetesbranschen (Skrattar).

crashdiet-tha-savage-playground-2012 

Vad är det ni är mest frustrerade över gentemot branschen?

Martin: Hur fan ska man förklara det här utan att trampa alltför många på fötterna (Skrattar och en lång paus). Om man säger så här, att helst vill vi bara spela in och släppa en massa musik. Det är så jävla mycket mellanhänder och trams rent generellt runt ikring det hela som gör hela processen så jävla tråkig.

Simon: Stundtals så blir man riktigt förbannad på hela grejen.

Känns det som att hela den här cirkusen är för stor?

Simon: Exakt! Det är för många kockar helt enkelt.

Martin: Men vi har redan kommit halvvägs när det gäller vårt mål att kunna göra det mesta helt själva då vi har förhandlat om vissa grejer för att få full kontroll över inspelningen på den nya plattan. Så det går framåt. Men det finns mycket frustration som speglas på plattan.

Simon: Jag tror varje låt säger ganska mycket då de representerar mycket från saker och händelser som vi gått igenom de senaste tre åren. Det är väl detta som vi vill säga med hela ”Savage Playground”-temat, att det återspeglar det vi har hållit på med som de platser vi har besökt, det vi har skrivit om och samtidigt vad som kommer att hända under kommande turnéer och våra liveframträdanden.

Skivomslaget innehåller än mer detaljer jämfört med förgående släpp. Dessa detaljer kan man väl säga återspeglar er frustration?

Martin: Absolut! Mycket av det som inryms på skivomslaget är sådant som händer i texterna. Vi försöker få ihop en helhet, få allting att sitta ihop. Det ska finnas allting: det ska finnas detaljer i låtarna, texterna och allting som folk som är intresserade ska kunna hitta historien bakom.

Simon: Man har inte lämnat något åt slumpen så att säga.

Första plattan släpptes 2005 och branschen har förändrats avsevärt sedan dess. Tycker ni att det har blivit till det bättre eller sämre för CRASHDIET?

Martin: Det är väl båda delarna då skivförsäljningen generellt hade börjar fallera redan 2005. Nu har det varit så rätt länge, men det känns som att det är rätt hälsosamt för branschen i sig. Bara de som verkligen kämpar är de som kommer att överleva och den bästa musiken som görs.

Kan ni leva på musiken?

Martin: Ja. Fast inte som några prinsar direkt.

Men ni får mat på bordet?

Simon: Om vi ska vara ärliga så är det jag och Martin som inte har något annat jobb.

Martin: Allt hänger på vad man vill ha för levnadsstandard.

Simon: Jag bor i ett garage i Jordbro.

Martin: Jag lever väl mer eller mindre på frugan.

Simon: Hade morsan och farsan varit stationerade här i Stockholm så hade jag bott hos dem. Med andra ord så blir det inga lyxmiddagar (Skrattar). Men visst, branschen har förändrats men vi börjar väl på att anpassa oss då det har gått så pass lång tid så att man har hunnit hitta sitt trygga spår på något sätt.

Martin: Nu känns det som att vi har kommit till ett läge där vi kan fokusera oss på sådant som i framtiden kommer att generera pengar, som att sticka ut och lira och sälja merchendise och dylika saker.

Idag handlar det mycket om att befinna sig ute på vägarna och spela land och rike runt. Att giga sjukt mycket med andra ord.

Martin; Absolut! Det är detta vi nu har lagt grunden för inför 2013 då vi ska försöka spela överallt där det är möjligt att giga. crashdiet pressNär vi senast var i staterna så var det mer att vi kände på temperaturen. Nu när vi åker ner så blir det mera åt ”Nu jävlar kör vi.”

På förra turnén så besökte ni Sydamerika, vilket om jag har förstått det hela rätt blev en riktig succé.

Martin: Det stämmer! De är galna, de verkar helt utsvultna på musik från andra världsdelar. Det har väl blivit lite av det nya Japan då de verkar lyssna på allt från Hair Metal till Black Metal. Vi ser verkligen fram emot att få komma tillbaka på kommande turnén.

I och med att branschen ser ut som den gör i dagsläget så har detta lett till att det är rekordmånga band som släpper plattor och turnerar. Har ni själva blivit märkta av detta då det sägs att band rent generellt har tappat ungefär tjugofem procent utav sin publik just för att det är för mycket band som figurerar därute? Folk har inte råd att gå på alla konserter helt enkelt.

Martin: Personligen har jag inte tänkt på det.

Ni kanske inte har hunnit varit en del av den etablerade branschen tillräckligt länge för att märka av det.

Simon: Det är möjligt.

Martin: Men det blir upp till bevis nu när vi kör igång igen. Men om vi ser tillbaka på de tre senaste åren så har det endast varit ett uppsving för oss publikmässigt i alla länder. Samtidigt så är det många länder som vi aldrig varit i. Ta bara ett sådant land som England där vi för ett par år sedan aldrig hade satt vår fot i tidigare. Nu har vi varit där fem gånger på mindre än ett år (Skrattar).

Överlag är väl England ett ganska svårflörtat land?

Martin: Visst är det så. Men när du väl har fått minsta lilla fot in så släpper de inte taget om dig. Så vi lär väl komma tillbaka dit minst tio gånger under 2013 (Skrattar).

Det kanske blir en månad i England nästa gång.

Martin: Vi har redan en liten rutt inbakad på den kommande turnén. Jag tror det kommer att handla om en veckas rutt ganska exakt.

Martin: Vi börjar här i Sverige i mitten på februari för att sedan ge oss ut i den övriga världen. Det blir första turnén vi någonsin gör där vi konstant kommer att ligga ute på vägarna ända fram till sommaren. Förut har vi alltid delat upp det i kortare rutter under en längre period. Så detta kommer att kännas än mer inspirerande eftersom allting känns än större och intensivare än vad det gjort under tidigare turnéer.

Simon: Så vi börjar som sagt här hemma och i övriga Norden för att sedan omgående dra till Sydamerika, typ Sao Paulo, Rio, Peru, Mexiko och sedan över en månad till USA tillsammans med CRUSIFIED BARBARA, för att sedan dra till England, övriga Europa, sedan ett gig i Japan och sen är sommaren här.

Har ni varit i Japan tidigare?

Martin: Nej. Otroligt nog inte.

Det trodde jag var den givna första anhalten att etablera sig på för ett band i er genre. Vad beror det mestadels på att ni väntat ända tills nu?

Martin: Vi har haft en massa hinder på vägen (Skrattar). Men nu är det dags.

Simon: Det är inte en dag försent eller hur man nu säger (Skrattar).

Berätta lite om han som producerat plattan då han inte direkt är någon kändis inom hårdrocken.

Martin: Exakt! Han heter Otto Wellton

Simon: Han har väl inte jobbat med något hårdrocksband överhuvudtaget tidigare.

Martin: Han är mer en sådan där snubbe som vi bara dök på när vår ANR-kille rekommenderade honom, att han hade sinne för bra arrangemang och dylika saker.

Simon: Sedan gör vi oerhört mycket själva under demoinspelningarna. Vi vet i ganska stora drag vad vi vill få fram innan vi går in i skivstudion. Men han var jävligt bra då han hjälpte till att krydda det hela lite extra med att få fram det råa sound som finns på den nya plattan rent generellt och han arrangerade stråkar på vissa låtar. crashdiet-band-2012-press-02Han är en väldigt duktig musiker. Det var en sådan vi behövde för att kunna fullborda våra visioner som vi hade inför inspelningen. Han blev lite som en femte medlem då vi kände att det var oerhört viktigt att ha en avgörande röst vilket kan vara svårt att ha bandmedlemmarna sinsemellan.

Martin: Han gav oss så mycket mer. Han ville verkligen få fram vårt groove när vi lirar som band. Vi hade aldrig tänkt så riktigt innan utan vi hade kört endast med en man i taget när det gäller att lägga gitarr, bas och trummor och kört skiten ur honom. Men då förlorar man den där livekänslan som jag tror att majoriteten av alla rockband innerst inne vill åt. Med andra ord, nu låter vi mer som ett helhetskoncept.

Din sång är även den lite annorlunda upplagd i och med att musiken är det, då det är lite mer dynamiskt, lite mer varierat. Är det ett nytt sätt för dig att sjunga på eller känner du dig hemma sedan tidigare innan du kom med i CRASHDIET?

Simon: Vissa av grejerna ligger i lite lägre oktaver. Att arbeta i det lägre registret är någonting jag inte gjort tidigare. Men jag började testa mig fram och känner väl mig tillfreds med detta då jag tycker att det låter bra. Det blir lite mer dynamik i det hela om man kan pendla lite mellan högt och lågt. Att jobba med dynamiken är även någonting som Otto har haft ett enormt stort inflytande på. Vi lägger oftast två oktaver på versen för att sedan beroende på hur vi disponerar det hela försöka arbeta fram olika dynamiska effekter.

Har det varit en svår omställning att sjunga på detta sätt eller känner du att det är lättare att uttrycka sig när dynamiken fått lite mer plats?

Simon: Att det ska vara svårare är inte någonting jag tycker, men att det är ett annat sätt att sjunga på än att endast stå och skrika går ju inte att komma ifrån. Det blir lite mer av ett känslospektrum när man sjunger som jag gör på plattan. Jag måste säga att jag själv är väldigt nöjd med slutresultatet.

Läs även:  Jocke Berg: Nya Hardcore Superstar-plattan är lite mer party igen

Jag vet att de flesta band hatar att bli satta i ett fack. Men ni har aldrig hymlat med att ni spelar någon form av sleazerock. Men när jag hör den nya plattan så tycker jag personligen att det låter mer som episk, skitig hårdrock med inslag av sleaze. Vad tycker ni själva?

Martin: Sleaze är ett jävla ballt ord. Men det är ett ord som är oerhört individuellt när det gäller hur man definierar det hela (Skrattar).

Simon: Men det var väl ni som började med att definiera det hela när ni kom med den första plattan.

Martin: I och för sig! Men det beror nog mycket på vem man frågar av oss i bandet. För vissa är sleaze bara brudar, sprit och spela taffliga riff, medan det för min egen del är så mycket mer än så.

Jag förstår att det är svårt att ge ett svar fullt ut, men vad jag vill komma till är att om man tar grundstenen till sleaze som de flesta anser är MÖTLEY CRÜE, HANOI ROCKS och liknande band, så faller ni bort allt mer från detta för varje nytt alster ni släpper. Rätta mig om ni tycker att jag har fel.

Simon: Jag förstår hur du tänker. Men det är fortfarande en enkelhet som inhyser musiken. Det finns inga symfoniska inslag i det hela utan det hela handlar mer om ett breddat spektra.

Martin: Sleaze-spektra (Skrattar).

Simon: Exakt (Skrattar).

Martin: Att bredda sig tycker jag är någonting som band rent generellt skall göra.

Simon: Att blanda sleaze och orientaliskt bara för att ta ett exempel blir så mycket mer intressant då det vad vi vet inte finns någon annan som har gjort det tidigare.

Min personliga favorit på plattan är ”Garden Of Babylon”.

Martin: Fan vad kul! Du är faktiskt inte den första som har sagt det. Lite extra kul att så många gillar just den låten då vi verkligen spårade ur på den.

Den låten är verkligen någonting helt annorlunda gentemot vad ni gjort tidigare och texten sitter som ett smäck. Berätta lite om hur tankegångarna gick när ni skrev ”Garden Of Babylon”.

Simon: Jag vet inte riktigt. Det var väl jag och Martin som satt och laborerade. Vi satt och bollade fram och tillbaka med alla riffen och soundet. Man kommer in i en slags värld när man sitter så där.

Martin: Man kan väl säga att det hela började med att jag hade ett orientaliskt riff som jag ställde mig lite tveksam till. Men när jag och Simon satt där och bollade fram idéer så fick vi helt plötsligt världens feeling för det där riffet. Man kom in i någon slags trans så att säga (Skrattar). Sedan var det bara att köra på.

Simon: Sedan är det lite taget från en period i somras där jag brände ut mig. Det var något slags stressmoment där jag inte kunde sova om nätterna utan jag låga bara och vred mig. Tankarna bara snurrade helt enkelt. Vissa moment i texten är taget från denna period uppblandat med lite annat som hör livet till. Det kändes lite som att jag höll på att dö under den där perioden. Det kom en panik sakta krypande inom mig som gjorde att jag fick svårt att andas och alla möjliga saker (Skrattar). Så man kan säga att det är en blandning utav denna period och den här fantasivärlden som inryms i texten.

Detta blir den första skivan med samma sättning som på föregående alster. Simon, var det svårt att komma in i bandet när du visste dess historia med DAVE LEPPARDS tragiska självmord och allt strul med OLIVER TWIST? Tvekade du någon gång innan du fattade beslutet att ta dig an jobbet?

Simon: Det roliga är att det var jag som ringde upp och erbjöd mina tjänster. Vad som är än mer komiskt är att jag blev tillfrågad redan när de sökte ersättare till Dave men att jag då tackade nej (Skrattar).

Vadan detta beslut första gången?

Simon: Jag hade ett annat band som jag då inte var villig att ge upp. Sedan fick jag nys på att de sökte igen, och då kände jag att att min situation befann sig i ett bättre läge än vad den gjorde första gången. Så vi började med att testa oss fram och jag började känna ganska omgående att detta var det rätta för mig när det gäller låtskrivande och personkemi. Det första vi skrev tillsammans över huvudtaget var början på ”Snakes in Paradise” som finns med på nya plattan.

Den härstammar från ett sådant tidigt stadium?

Simon: Inte hela låten, men verserna härstammar från den tiden.

Martin: Den har gått igenom många så kallade remakes (Skrattar).

Simon: Men den har alltid hängt med genom åren och nu kom vi till känsloläget där vi sa ”Vad fan! Vi måste få klart den där jävla låten någon gång”, – och nu är den fullbordad på vår nya platta (Skrattar). Men det komiska är att den även denna gång höll på att bli borttagen vilket var en jävla tur att den inte blev eftersom vi tycker att slutresultatet blev över förväntan.

crashdiet logo2013

Martin, om du blickar tillbaka på tiden innan Simon kom in i bandet. Ni har som sagt ett otal gånger satts på prov som band med både tragiska och andra turbulenta situationer i bagaget. Kan du se någon skillnad på hur ni ser på saker och ting i olika situationer som till exempel värderingar, hur man handlar i olika situationer och givetvis hur man agerar gentemot varandra rent känslomässigt?

Martin: Det var en vid fråga (Skrattar). Måste få tänka efter lite. (Lång paus). Självklart har vi mognat inom vissa områden, som bandkemin bara för att ta ett exempel. Vi är idag bättre på att ta hand om varandra eftersom vi är jävligt måna om att alla ska ha det bra. Känner vi det minsta lilla att någon utav oss går och grubblar över någonting så tar vi tag i det på en gång istället för att sopa det hela under mattan. Man kan säga så här: ”Är det någon som inte känner att det är kul så är det en ren skandal” (Skrattar). Att ha roligt är tveklöst det som sätts i främsta ledet. I början var man så rakt igenom grön på allting, och man kunde ta sig an hela den här cirkusen som branschen trots allt är med spänning och nyfikenhet. Idag känner vi som sagt mer en frustration gentemot branschen då det är så många inblandade, det är så jävla stort allting. Men jag tycker väl ändå att vi lyckas med att ha oerhört kul tillsammans. Hittar man en bra balans mellan det roliga och alla tråkiga måsten så klarar man sig riktigt bra i branschen. Med andra ord: det känns jävligt bra.

Och därav att ni har vågat ta ett ganska stort kliv i den musikaliska utvecklingen?

Martin: Absolut! Känns det bra så vågar man ta ut svängarna helt enkelt.

Simon: Musik är en form av kommunikation.

Om vi går in lite på er kommande turné. Vilka länder är det ni ser fram emot att få åka till där ni aldrig har satt er fot förutom Japan som redan är spikat?

Simon: Kina vore riktigt häftigt

Martin: Det vore häftigt med ett gäng sleazerockers i Kina (Skrattar).

I Japan kommer ni självfallet att gå hem då deras ”Visual Kei-stil” inte är så långt ifrån er image. Men är Kina på tal att åka till?

Simon: Det har varit på tal men det var ett tag sedan.

Martin: DYNAZTY lyckades genomföra en turné där borta så det borde inte vara helt omöjligt att genomföra.

Simon: Det var väl typ ett fan som hade arrangerat det hela. Så det kanske är det som krävs för att få turnera i det landet.

Det verkar inte vara den lättaste uppgiften att genomföra.

Simon: De har väl typ aldrig administrerat en turné där tidigare (skrattar).

Hur lång kommer USA-rutten att bli på kommande turné?

Martin: Vi kommer att att åka runt där nere i fem veckor ungefär.

Inkluderar turnén även Kanada?

Simon: Det kommer även att bli en sväng upp till Kanada. crashdiet-band-2012-press-01Nu har jag inte alla städer i huvudet, men jag vet att Toronto finns med i turnéplanen vilket ska bli jävligt kul. Överlag så ska det bli riktigt hårt att åter få åka till staterna då vi verkligen fick bekräftat att vi vann den större delen av publikens gunst.

Martin: Det känns lite som att det denna gång kommer att expandera då vi byggde upp en ganska stabil grund senast vi var där nere. Så det är väl bara att tuta och köra.

Simon: Vad fan! Vi sålde ut Whiskey A Go Go när vi var där senast så nog ska vi allt kunna expandera ett par nivåer till nu när vi kommer tillbaka.

Martin: Det är nästan lite komiskt att det gått så pass bra därnere på så pass kort tid då det var många i branschen som ansåg att vi inte hade någonting att hämta därnere. Men ack så fel de fick.

Det verkar finnas ett ganska fast säte för sleazescenen därnere.

Martin: Alla som inte hann uppleva den första vågen verkar vara mottagliga för dagens sleazeband. Vi är ju ändå fyra stycken unga och raska farbröder som sprudlar av energi (Skrattar).

Det behövs nu när MÖTLEY CRÜE har blivit stela farbröder (Skrattar).

Martin: Mick Mars är i och för sig rätt cool fast han knappt lyfter på foten (Skrattar). Men Vince Neil har väl bara gått runt och kraxat de senaste femton åren och då får man inte glömma att han även när det begav sig inte var någon höjdare på att sjunga (Skrattar).

Om vi går in på er nya video ”Cocaine Cowboys” vem är det som har regisserat?

Simon: RICKARD FRANZÉN heter han. Han är en gammal polare till mig som jag spelade tillsammans med i JAILBAIT. Men han har alltid varit den där businesstypen och är mer intresserad av det som händer kring banden. Han har länge jobbat med videoklippning och sådant och är en oerhört duktig och kreativ människa. Vi har låtit honom styra rodret själv mer eller mindre eftersom vi kände att vi hade den tilliten gentemot varandra. Idag var den sista inspelningsdagen och vi känner oss jävligt nöjda med resultatet.

{youtube}582XyRHHsrw{/youtube}

Berätta lite on storyn kring låten.

Simon: Jag överlåter det till dig Martin eftersom det är du som ligger bakom det mesta i låten.

Martin: För mig så började det hela med droghandeln på sjuttiotalet, ”The Godmother”, som förresten blev skjuten härom månaden. Precis när detta hände så höll vi på att mixa färdigt ”Cocaine Cowboys”.

Snacka om visuellt (Skrattar).

Martin: Precis. Det kändes lite obskyrt faktiskt. Men det finns en hel del filmer om den här eran som har inspirerat mig till att göra låten. Jag blev totalt uppslukad utav storyn. När jag väl skulle sätta text till låten så föll orden bara på plats.

Simon: Sedan är inte kokain någonting helt ovanligt att det dyker upp under våra turnéer, så man kan väl säga att det finns en dubbel mening med hela texten. De dyker upp överallt de där jävlarna när man minst vill ha dem där, eller när man vill komma på fötter om man säger så (Skrattar).

Martin: Man vill egentligen bli räddad från dessa herrar.

Är de svåra att bli av med?

Martin: De är omöjliga att bli av med.

Finns de i varje land?

Martin: Absolut! De har förmågan att nosa upp en om man säger så. Man får passa sig så man inte köper upp hela lastbilsflaket.

Simon: Det blir lite svårt ibland om man säger så (Skrattar).

Känner ni att ni har kontroll på det hela?

Martin: (Skrattar).

Simon: (Skrattar). Det beror mycket på i vilket tillstånd man befinner sig i.

Martin: Det är väl detta tillstånd som låten handlar om lite grand.

Man kan säga ”Cocaine Cowboys” inrymmer både en historisk bakgrund men även er personliga relation till kokainet?

Martin: Exakt! Det kan man säga.

Simon: Om man säger så här: när vi började arbeta med låten tillsammans så blev Martins del av kakan mer ur ett historiskt perspektiv, medan mitt perspektiv handlar lite mer om hur det kan vara när man har festat lite för hårt och vill komma på fötter så att säga (Skrattar).

En återställare med andra ord?

Simon: En “hair of the dog” (Skrattar).

Martin: En extreme “hair of the dog” (Skrattar). Det blir lite ”aftermath” utav det hela.

Men detta är första gången som ni jobbar med RICKARD FRANZÉN?

Martin: Nix! Vi gjorde en fotoshot inför plattan och tyckte att han var en skön snubbe att jobba med. Det var då vi beslöt oss för att ge honom taktpinnen när det gällde att skapa vår nya video.

Hur är ett land som Sverige för CRASHDIET?

Simon: Nu var det så länge sedan vi spelade här. Men SWEDEN ROCK blev en riktig höjdare må jag säga. Men det var ett tag sedan dess.

Ni var förband till OZZY OSBOURNE när han var här.

Martin: Stämmer bra det! Sedan var vi förband till MÖTLEY CRÚE i Finland.

crashdiet-scandinavian-tour-2013Men nu blir det headlineturné med TOXIC ROSE och SISTER

Martin: Vilket ska bli jävligt kul då vi är gamla polare med grabbarna i SISTER. Sedan så är TOXIC ROSE min brorsas band så det kommer att bli ett jävla hålligång. Fem datum blir det under namnet ”Scandinavian Hell Tour”. Det kommer att bli grymt.

Lycka till nu med den nya plattan och kommande världsturné – så syns vi därute.

Martin. Tack som fan själv!

Simon: Tack som fan!

Webbansvarig
mange(a)rocknytt.net

Relaterade artiklar

VIDEOPREMIÄR

[social_warfare]

VECKANS TOPPNYHETER

VECKANS TOPPVIDEOS

NYHETER